جوش های سر سیاه: عوامل ایجاد، علائم و درمان آن

${Blog.writer.name}
نویسنده اسکیناپ

چه عواملی باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شوند؟

جوش های سرسیاهی در صورت ایجاد گرفتگی یا پلاگین در باز شدن فولیکول های مو در پوست ایجاد می شود. هر فولیکول حاوی یک مو و یک غده چربی است که روغن تولید می کند. این روغن به نام سبوم به نرمی پوست شما کمک می کند. سلول ها و روغن های مرده پوست در دهانه فولیکول پوست جمع می شوند و برآمدگی ای به نام کمدو ایجاد می کنند. اگر پوست بالای دست انداز بسته بماند ، برجستگی را جوش سر سفید می نامند. وقتی پوست بالای برجستگی باز می شود ، قرار گرفتن در معرض هوا باعث می شود که سیاه به نظر برسد و جوش سرسیاه ایجاد شود.برخی از عوامل می توانند احتمال بروز آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش دهند ، از جمله:تولید بیش از حد روغن بدن، تجمع باکتریهای پروپیونی باکتریوم آکنه بر روی پوست، تحریک فولیکول های مو وقتی سلول های پوستی مرده به طور منظم ریزش نمی کنند، تحت تغییرات هورمونی که باعث افزایش تولید روغن در سالهای نوجوانی، در دوران قاعدگی یا هنگام مصرف قرص های ضد بارداری می شود، مصرف برخی داروها مانند کورتیکواستروئیدها ، لیتیوم یا آندروژن ها
برخی معتقدند آنچه می خورید یا می نوشید می تواند بر آکنه تأثیر بگذارد. لبنیات و غذاهایی که سطح قند خون را افزایش می دهند، مانند کربوهیدرات ها ، ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشند، اما محققان متقاعد نشده اند که یک ارتباط قوی وجود دارد.

علائم جوش های سرسیاه چیست؟
به دلیل رنگ تیره، جوش های سرسیاه به راحتی روی پوست مشخص می شوند. آنها کمی بزرگ شده اند، اگرچه دردناک نیستند زیرا مانند جوش ها ملتهب نیستند. وقتی باکتری ها به انسداد فولیکول مو حمله می کنند، باعث ایجاد قرمزی و التهاب می شوند.

جوش های سرسیاه چگونه درمان می شوند؟
بسیاری از داروهای جوش در داروخانه ها  بدون نسخه در دسترس هستند. این داروها به صورت کرم ، ژل و پد موجود هستند و مستقیماً روی پوست شما قرار می گیرند. این داروها حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک ، بنزوئیل پراکسید و رزورسینول هستند. آنها با از بین بردن باکتری ها، خشک کردن روغن اضافی و مجبور کردن پوست برای ریختن سلول های مرده پوست کار می کنند.

0

مطالب مشابه

19ام دی ماه 1400
خواندن 2 دقیقه

لکه های پوستی قهوه ای

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 5 دقیقه

هر آنچه که باید درباره اگزمای پوستی بدانیم

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 10 دقیقه

هر آنچه که باید درباره بیماری پسوریازیس بدانیم

نوشته اسکیناپ